24. června 2014

TÉMA | Dřevostavby 1

Zjistila jsem že už dlouho tu nebyl tématický článek. Tak je na čase to trošku napravit :).
Již delší dobu pokukuji po dřevostavbách. Líbí se mi ta jednoduchost stavby a hlavně efektivní vzhled. Montovaný dům by mě snad nikdy v minulosti nenapadl, ale proč by ne?  Bydlíte někdo v tomto typu domu a jaké máte praktické zkušenosti?


Připravila jsem si pro vás 3 z mých posledních oblíbených inspirací. Tak pojďme na to ;).



1.--------Novostavba v Kbelích u Prahy - tuto stavbu jsem objevila nedávno a nejspíš byla i spouštěčem pro tento tématický článek. Zaujal mě především kombinací přízemí a druhého patra. Je zde zajímavé propojení otevřeného prostoru s exteriérem ale přitom pokračuje do druhého patra, kde má rodina naprosté soukromí. Moc se mi líbí zahrada - vzrostlé stromy jsou prostě pro mě prioritou při výběru pozemku. Jako detail, který si řadím do kolonky "must have" jsou posuvné okenice. Návrh pochází od firmy ELLEMENT - Ing. Arch. Jitka Resslová a MgA Jan Pavézka. Firma Ellement mimojiné dostala letos Čestné uznání v kategorii interiér na Grand Prix 2014 za baťovský domek.








2.--------Maison Simon - France - tuto stavbu jste už na blogu viděli, psala jsem o ní zde. Jde trochu o takový stodolový typ. Moc se mi ale líbí jeho propojení s přírodou a zajímavé detaily uvnitř domu. Jen bych to ráda osadila "divokou" zahradou :). Návrh pochází od architektů Mathieu N. a Élodie Bonnefous. 





3.--------Roprachtice -  tento typ dřevostavby bych si hned postavila kdybych bydlela někde u lesa. Krásně splývá s přírodou, ale přitom se nejeví jako chata na samotě u lesa :). To široké okno v prvním patře je úžasné.  Autorem je Václav Zahradníček z firmy Prodesi.





1 komentář :

  1. Všechny jsou moc pěkné, ale ta třetí u mě vede :)) Kombinace dřeva s kovovou střechou je luxusní :)
    Dřevostavby mám ráda, ale osobně jsem spíše pro zděné trvalejší stavby. Dříve mě lákala rychlost výstavby a taky cena u dřevostaveb, ale ta se už poněkud blíží zděné konstrukci, která má životnost přeci jen o dost vyšší.. Navíc fasáda může být dřevěná u čehokoli :)
    TWF Kami*

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaši zprávu :)

TOP