26. srpna 2015

TÉMA | Hledá se jídelní židle pro batole

Čas nastal :). Začínáme s příkrmy a je otázkou času kdy budeme sedět. Aktuálním tématem je proto hledání té správné jídelní židličky. A není to teda jednoduché vybrat tu pravou. Proto je tu tématický článek a ráda bych se pozeptala vás čtenářů s čím máte vy zkušenosti. Poradíte? Tady jsou mí favoriti. Upřednostňuji židle dřevěné než plastové. Z těch plastových jsem si popravdě zatím nevybrala, ale můžete poradit :). Budu moc ráda za vaše zkušenosti s kvalitou - skladností - manipulací - výdrží - variabilitou...nejlépe na pár let :)

TON

Petit 114 - klasika z ohýbaného dřeva. Sklápěcí stolek, podložka na nohy. Velký výběr barevných variant - líbí se mi bílá, černá, antik bianco, cool grey, mint green, granite. Nádherný design, který vydrží léta a může sloužit jako dědičná kolovací židlička :). Cena se pohybuje kolem 5000kč dle barevné varianty.





BERNKOP

Sandra - jednoduchá a léty osvědčená židlička, která má dvě polohy. To se mi líbí hlavně kvůli samostatnosti dítěte, který zvládne sám vlézt do židličky v nízké poloze. Cena do 2000Kč.
Sandra Lux -  více klasická řekněme ve venkovském stylu se stolečkem. Cena do 4500Kč, ale dá se sehnat i v akcích do 2000kč.


Obě tyto židličky jsou z přírodního ohýbané dřeva. Povrchová úprava je moření či lakování a lze volit v různých odstínech ( v bílé či černé verzi by se líbila mě) a nebo lze sehnat v surovém stavu bez povrchové úpravy. Sloužit by měly do 3 let dítěte. 





GEUTHER

Swing - rostoucí ergonomická židlička u které lze jednoduše nastavit opěrku nohou a sedátko dle potřeby. Masivní konstrukce je super pro stabilitu. Výrobce uvádí nosnost do 85kg, takže může sloužit celé rodině. Barevně se mi líbí bílá, přírodní nebo šedá. Je nutné dokoupit zvlášť pult a výplň. Cena i s příslušenstvím je něco málo přes 5.000Kč. 





SCHARDT

Best nebo Maxim - bukové dřevo, 9 nastavitelných poloh. Barevně mě vyhovuje přírodní nebo bílá. Pultík je součástí, výplň lze dokoupit zvlášť. Cena se pohybuje do 3000kč.



foto via 1 | TON,  2,3 | BABYMALL, 4 TrendyBaby

18 komentářů :

  1. Měla jsem tu jakousi plastovou rozkládací na stolek a židličku a skončila na zahradě u našich. Na staršího jsem koupila dřevěnou rozkládací na stolek a židličku, ale nějakou obyč a malej se mi do ní brzo nevešel. Skončili jsme u Ikeácký klasiky. A teď jí má i malá. Kdybych měla kupovat znova, koupím rostoucí. Máme jí pro staršího od tří let a je parádní. Konečeně necintá a jí s náma "důstojně" u stolu, aniž by musel klečet na židli nebo sedět na polštáři. Šťastnou ruku při výběru!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to je rostoucí od 3 let? Jaká značka to je? Děkuji :)

      Vymazat
    2. Máme něco takového http://www.maxiobchodak.cz/detail/detska-rostouci-zidle-nikol--1/ Už jsme posouvali, je hodně variabilní. Určitě je to i pro menší děti, kdyby to byla ta s pultíkem a kšírama (jitro to dělá, nebo geuther).

      Vymazat
  2. Ta TONka je super! Jinak bohužel neporadím...

    OdpovědětVymazat
  3. Taky se mi líbí ta od TONu. My máme Sandru v jednoduché verzi, vejde se do ní ještě skoro pětiletá dcera. Ve spodní poloze jsem ocenila hlavně velikost stolečku - ani ne na jídlo, ale na kreslení nebo modelování:-) Pohodlně se tam rozloží omalovánky a místo zbyde i na pastelky nebo vodovky.
    Co je ve spodní poloze nepraktické, je úklid po jídle. Okolo desky "stolečku" jsou kulatá dřívka a vše pod ně samozřejmě zalézá. Takže úklid spočíval v dlouhých minutách dolování...
    Se stolečkem může dítě samo popojíždět, což může být výhoda i nevýhoda.
    A ještě jedna věc - ta deska drží jen na malých hřebíčkách a jakmile na ni děti párkrát vylezou, budete muset přibíjet...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to právě okoukla u sestry kdy synovec u něho jí...teda u babi a dědy :) a celkem se mi to líbilo

      Vymazat
  4. Tak to já nedám dopustit na plastovou klasiku z IKEA. Dítko tam pěkně drží , je lehká takže ji můžeme snadno přenášet ven, k ohništi a tak. Taky je stabilní a ať se Max snaží jak chce nedostane se z ní a ani se nepřevrátí. Ale hlavně se bez problémů čistí, což teď když občas papá sám je k nezaplacení :-))).
    Mám ji ještě po Adamovi a ten pak dostal dřevěnou už bez kšír, ale v kolika letech to nevím, ale sedí na ní doposud :-))). Pamatuju , že u těch rostoucích se už větší dítko nedalo tak jednoduše dostat dovnitř, ale to je jen zkušenost pokud ji měli někde v restauraci.

    Ta TON je fakt moc pěkná!

    Přeji dobré pořízení!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem na ni koukala...musím blíže prozkoumat...Zdála se mi právě jestli bude stabilní :O
      No ta manipulace to je právě to co mě dost zajímá...bo můžu posoudit pouze vzhled a to co píše prodejce, ale skutečnost je většinou dost odlišná .
      Moc díky :)

      Vymazat
  5. Máme židli JITRO a naprostá spokojenost. 6 let už slouží dětem, je nezničitelná, takže investice se vyplatila. Z uvedených se mi nelíbí jen BERNKOP, jinak bych si vybrala :) Oceňuji hlavně rantlík na pultíku, jelikož u naší JITRO mi chyběl. Víc neporadím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky nevypadá špatně...a ten rantl by se asi hodil...padaly věci ze stolíku?
      Děkuji moc!

      Vymazat
    2. jo jo, občas to lítalo :) Ale pultík jsme používali chvíli.

      Vymazat
  6. Ahoj Marti, my máme tu klasickou Bernkop. Taky jsem chtěla jednoznačně dřevěnou, plastové se mi nelíbily. Na tu druhou polohu (rozložení na samostatnou židličku se stolečkem) jsme ji nakonec moc nepoužívali - malá v ní nikdy dlouho nevydržela, spíš ji bavily ty kolečka, takže ji různě tahala po bytě :-D. Po 2. roce v ní přestala sedět úplně a už chce sedávat jedině na velkých židlích jako dospělá (bez polštářku!) ;-). Nejstylovější mi přijde asi ta TON...
    V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-D to si dovedu představit....pamatuju sebe hehe.....je to oříšek budu se muset po nich nejprve podívat než jen tak objednat z internetu....TON je krásná...ale otázka dokdy vydrží...jestli to není zbytečný luxus :)

      Vymazat
  7. Ahoj....ja som mala pri oboch deťoch Sandru a bola som velmi spokojna,moje deti nikdy nenapadlo na stolček (v nižšej polohe)liezť.A môj postrh....dosť záleží aj od výšky stoličky a stola,ktorý doma máte.Nie pod každý stôl sa nám dala stolička správne prisunúť,záleží od konštrukcie stola.Tento problém ale riešila aj sestra so stoličkou(plastovou-značka?)...Zavadzala nám doska kolmo umiestnená na stolovú dosku,spájajúca nohy stola.
    Lulu

    OdpovědětVymazat
  8. Z vlastní zkušenosti, máme dvojčata, bych doporučila se ze začátku dívat na bezpečnost a praktičnost. První židle jsem měli plastové, stabilní s pultíkem, který byl praktický zejména k tomu, že děti nemohli ze židličky vylést. Ať se vykláněly sebevíc se židlí to nehlo, už si nevzpomínám na značku, třeba židle z IKEA mi stabilní moc nepřipadají. Později jsme kupovali židle Jitro http://www.jitro-zidle.cz/. S těmi jsem spokojená moc, kvalitní bukové dřevo, na kterém se nepodepsalo ani cca šest let používání. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to je prvořadé i u mě....takže to asi nejde vyřešit jednou židlí od začátku? Nejvíc přemýšlím o typu viz poslední 2 výrobci pod které typově sedí i Jitro....
      Děkuji za komentář :)

      Vymazat

Děkuji za vaši zprávu :)

TOP