12. června 2017

16 aktivit na doma | 1 až 2,5 roku

Plánovala jsem více článků na toto téma, ale nechtěla jsem zahlcovat blog jen dětskými tématy.
Tak jsem sepsala jeden článek s několika aktivitami, které jsme vyzkoušeli doma -   aneb když prší a není jiný program - 

Dceru tyto aktivity baví hodně. Mě zase uspokojuje, že využiji věci  které mám doma nebo zrecykluji odpad. V nadpisu je uvedeno věkové rozpětí, ale každé dítě je jiné. Růženku některé baví stále, k některým se opakovaně vrací a třeba používá jinak a některé si teprve osvojuje a nebo ji nezaujaly. Ale vidím jak je za týden/měsíc všechno jinak...prostě přirozený vývoj :).

Kdyby jste chtěli k nějaké aktivitě větší popis, napište si o něj v komentáři a třeba udělám samostatný článek :). Některé aktivity obsahují malé části, tak je třeba dohled.





1| Tahání šňůrek z krabice - vydržela opravdu dlouho :). Doporučuji pevnější krabici a různobarevné šňůrky. Více foto tu.

2| Malování prstem barvou v sáčku - jedna z prvních  aktivit tu. Asi vyzkouším znovu o pár měsíců později :).

3| Navlékání brčka na párátko - tato aktivita vznikla zcela náhodně. Měla jsem polystyrenový obal z nějakého nákupu. Co s ním? Vytáhla jsem dřevěná párátka a ustřihla jim špičky. Pak jsem k tomu nastříhala brčko Vznikly tak dvě zábavy v jednom balení - zabodávání párátek do polystyrenu a následné trefování brčka.

4| Vkládání kulatého a dlouhého předmětu do otvorů - přeměnila jsem plechovku od kaše na zázračnou plechovku plnou aktivit :). Do dvou plastových víček mi muž navrtal různé otvory. Ke hře využíváme korálky, plstěné bambulky, čočku, hrách, chlupaté drátky, slánky, suché špagety....

5| Hledání předmětů v sypké hmotě - v této aktivitě můžete použít cokoliv sypkého.. písek, kuličky, korálky, rýži, jáhle, mouku (ta dost práší :D) apod. Zahrabejte různé předměty a dejte k dispozici lžičku, síta, štětec, lopaty :D.

6| Navlékání gumiček - využila jsem staré natáčky na vlasy. Natahování gumičky a aretace je pro cvičení jemné motoriky.

7| Míchání barev - co dodat...kdo má nervy ze železa pojďte do toho :)

8| Foukání bublin - Růženka má hodně v oblibě. Nejprve si nastrouhá mýdlo. Pak jej rozpustí ve vodě. Může k tomu použít třeba dřevěnou nebo kovovou kvedlačku. A pak přijde na řadu brčko a cvičení foukání a vytváření bublin.

9| Vkládání plochých předmětů do otvorů - kromě plechovky viz bod 4 je super i vkládání karet do krabičky. Mě padla do oka krabička s pexesem z Ikea. Trénink dokonalý!

10| Voda - nalévání, přelévání sklenice do sklenice, používání džbánku, trychtýře, lžičky, tácku, naběračky, trénování ždímání. Zábava věčná a vděčná. Jděte do toho! Růženka úřaduje ve své kuchyňce nejraději.

11| Zapínání různé formy - pomůcku jsem ušila, mohli jste vidět tu. Jinak je fajn zrecyklovat staré oblečení a poskytnout k procvičování třeba i staré pásky, kšandy, kapsičky apod.

12| Zapínání knoflíků - pomůcku jsem ušila, protože knoflíky jsou prostě vyšší level ;). Tyto rybičky se pak pěkně loví :).

13| Přiřazování zvířátek, předmětů - neomezené možnosti. Vytiskněte obrázky, zalaminujte a můžete trénovat třeba s obrázky v knížce nebo miniaturami.

14| Přiřazování tvarů - posbírala jsem po bytě různorodé předměty a obkreslila jejich obrys na jeden papír.

15| Tvary - barevná dřívka jsem koupila, ale dají se použít ty od nanuků. Na oba konce jsem ještě nalepila suché zipy (na každou stranu protikus). Růženka zatím jen spojuje, ale časem může sloužit pro vytváření tvarů a obrazců. Dřívka můžu používat i na třídění barev nebo skládání barevných kombinací.

16| Otevírání a zavírání - najděte, sbírejte a recyklujte různé varianty krabiček a nádob s víčky. Protože PAK! Už otevře úplně všechno... a to chceme :D.


Doufám že se inspirujete a s dětmi vyhrajete :).

10 komentářů :

  1. Než mi došlo, že slánkou nemyslíte nádobku na sůl, ale brčko (neboli slámku), tak jsem se při představování si trefování párátek slánkami slušně zapotila :-D.
    Lea

    OdpovědětVymazat
  2. Jeee, moc dik, nejvic me zaujal polystyren a paratka. Ani bubliny by me nenapadly. Na obkresleni ruznych objektu se chystam.. diky za tipy! Mejte se ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) to jsem rada. Bubliny jsou skvely..zabava na dlouho..chvilku tedy trvalo nez nacvicila foukani obcas lokla :D. Ale pak uz to jelo..pistalka..harmonika balonek...hodi se to ;)

      Vymazat
    2. Jé zpětně jsem našla, kde jsem našla polystyren, špejle a brčka a mohla u sebe doplnit odkaz. Promiň, že nebyl rovnou :D

      Vymazat
  3. Dekuji moc za skvele tipy, myslim, ze se brzy budou hodit! :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, to je super! U nás budou tyhle věci za čas zase aktuální, tak se díky Tobě a Hanče (učitelce ;-)) snad i těším ;-D. To je paráda, žes to takhle sepsala do jednoho článku - přehledné a rychle po ruce ;-). Dík! :-*
    V.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaši zprávu :)

TOP