25. března 2014

Muškáty jsem ještě nikdy neměla...

Muškáty byly a jsou jedny z nejčastějších balkónových květin. Přiznám se bez mučení, nikdy se mi nelíbily i když je měla doma babička i máma. Možná pro ty divoké barvy červených, fuksiových a oranžových odrůd. Ale bílá, to je jiná milí čtenáři a když jsem jej uviděla v zahradnictví, tak to byla jasná volba. Budeme mít na balkóně muškáty :-). No sice o jejich pěstování a rozmnožování nevím skoro nic, tak pevně věřím, že mi přežijí sezónu :-D. Prozatím mi dělají skoro letní náladu v kuchyni. Co mí milí čtenáři máte doma muškáty? Poradíte mi nějaké fígle pro pěstování, aby byly květy bohaté a rostlinky vytrvalé?  :-)



Foto© BARABASCA MADE

14 komentářů :

  1. To je krása! Muškáty nepěstuju, Marti, tak neporadím. Ale kochám se!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Baru, moc se mi líbí, těším se až se rozrostou :-)

      Vymazat
  2. Přiznávám bez mučení, že se mi pořád ještě nelíbí...hlavně ta truhlíková aranžmá jsou na mě hodně bez fantazie. Takhle v tom jednom květináči a v bílem provedení kvítků to ale vypadá dost dobře:-) S pěstováním neporadím neb jsem totální mičurinec-zoufalec:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ;-) mám to stejně, taky bych se asi nikdy pro ně nerozhodla. No já mám i v pařeništi sazenice na rajčátka a papriky - letos prvně - taky jsem zvědavá zda bude balkónová úroda :-D

      Vymazat
  3. Tak ja jsem jim taky nikdy neprisla na chut, takze figle na pestovani neporadim, ale priznam se, ze s temi bilymi jsi me ted trochu nalomila... Vypadaji moc krasne! Pekny den, Iveta

    OdpovědětVymazat
  4. V té bílé barvě jsou fakt nádherné, asi jsem je ještě nikde v téhle podobě neviděla! :) Jinak mě nevadí ani ty v klasických barvách, co je živé to je milé ;) Podle mě záleží hlavně na kombinaci s ostatními rostlinkami, volbě nádoby a uspořádání celkového venkovního prostoru :) K*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já jen na švédských blozích, u nás taky ne - je to nějaká anglická odrůda prý, říkala paní v zahradnictví ;-) To víš že barvy jsou parádní, ale já je spíš snesu přirozené venku než u mě doma, tam chci mít světlo...:)

      Vymazat
  5. Martinko, vybrala sis úžasnou barvičku ..... muškáty jsou na pěstování hodně nenáročné .... stačí jim jen pravidelná zálivka s trochou hnojiva pro muškáty, mě se hodně osvědčil Kristalon .... držím palečky, ať ti dělají dlouho radost .....pa, pa Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Markétko, to snad půjde :-). Spíš jsem zvědavá na množení :-D

      Vymazat
  6. Martino,
    pochopila jsem to správně, že jste z Liberce? (viz. články o lázních). Já ano a tak bych ráda poprosila o radu, kam na bílé muškáty. Přestože mám kamarádku v květinářství, bílé muškáty nedostávají, poohlížím se po nich už několik let... Díky Leona

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Leono, bílé muškáty jsem objevila v novém květinářství ve Zhořelecké ulici, snad je tam ještě objevíte ;-)

      Vymazat
  7. Tak jsem včera navštívila trhy u Fora a tam bílé měly. Dostalo se mi rady, že mnohem lépe kvetou i tvoří nové listy, jsou-li hnojeny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. myslím že zrovna u muškátů se to hnojení vyplatí :-)

      Vymazat

Děkuji za vaši zprávu :)

TOP