8. listopadu 2015

Shibori barvení 1

Ano! Již v červnu jsem básnila o barvení a krásném odstínu modré, mohli jste číst zde. Přiznám barvu...dřív to prostě nešlo :D. Barvu jsem koupila asi před měsícem a to ještě ne indigo modrou, ale světlou jak já říkám oblohovou :).  A jelikož mi bylo líto, že jste se někteří těšili na výtvarno v létě a nic, tak jsem si nastřihla na polštář a nafotila pro vás jednu z technik skládání na podzim.




Potřebujeme:

vypraná a vyžehlená látka (nejlépe z přírodního vlákna jako bavlna- len), barvu na textil (já použila Batik Art od Nerchau odstín 0714 Light Blue), svorku a 2x čtverec ze dřeva nebo jiného materiálu.


Postup skládání:

1 | Vypranou a vyžehlenou látku si poskládáme jako harmoniku. Pokud pracujeme s materiálem, který je již přesně ustřižen pak je nutné přesně vypočítat šířky skladů, aby ten poslední nebyl kratší nebo delší než ostatní. Pokud není nutné pracovat s přesným rozměrem...látku, která nevychází do celého jednoho skladu prostě ustřihněte. Zvažte taky velikost barvené látky, čím bude větší, tím bude harmonika tlustší a bude se hůř skládat...totéž platí i o tloušťce materiálu.



2 | Harmoniku si srovnejte, aby všechny sklady byly zároveň a začněte skládat trojúhelník viz 1 obrázek níže. Otočte a složte další trojúhelník. Pokračujte stejném postupem až dokonce. Snažte se o co nepřesnější sklady a rovnoměrnost, která má vliv na probarvení geometrického vzoru.




3 | Výslednou složenou látku vložte mezi čtverce tak, aby byla plocha trojúhelníku zakrytá a zafixujte svorkami co nejvíc to půjde a nebo dle toho jak moc chcete aby se látka probarvila. Celý balíček pak vnořte do barvící lázně připravenou dle návodu a nechte chvíli v barvě. Po vytáhnutí nechte uschnout a až poté uvolněte svorky. Obarvenou látku případně zafixujte žehlením nebo jinou metodou, pokud je potřeba dle použitého barviva.




7 komentářů :

  1. Tento vzor na mňa veľmi dobre pôsobí, páčil sa mi už u Oliv na vankúšoch v čiernej na bielej...takže som rada, že si to tak pekne popísala, ulkadám k sebe do ,,šuplíčka,,...aj ,,ombre,, technika ma v lete zaujala...
    A meno Barabasca sa mi spája presne s týmto vzorom :-) ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) mě se taky moc líbí...a i ombré bych chtěla zkusit. A jsem ráda že se bude hodit....nápadů je soustu, skládání je nepřeberné množství variací, takže určitě bude shibori barvení 2,3,4......

      Vymazat
  2. ...ach jaj presne takáto farebná kombinácia by sa mi hodila na Vianoce :-)...uff možno sa do toho pustím, vďaka za inšpiráciu...pekný večer! D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ;) to je super. Nutno najít čas a je to...není to složité, takže to bude rychlé :). Děkuji a taky pěkný večer

      Vymazat
  3. perfektný nápad...a ja už asi viem ako využijem mojú riflovinu..."ofarbím" ju savom...

    OdpovědětVymazat
  4. Paráda! Díky za tip a těším se, jak bude vypadat polštář!
    V.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaši zprávu :)

TOP