25. února 2016

Ekologická výchova už od kolébky

Jednu vlastnost mám nejspíš vrozenou a je součástí mě samotné a to je vcítěnost do každé bytosti na této planetě... ať už si to zaslouží či nikoliv. Dokážu se pustit do sporu i o maličkost a zastat se bezpráví. Někdy podléhám melancholii nad konzumem a jak se dokáží lidé chovat k sobě, k jiným lidem , ale i k ostatním tvorům na naší planetě (někdy i brečím...) 

S narozením dcery se tolik událo a změnilo, taky moje priority a potřeby. Více přemýšlím o zdraví a hledám alternativy a jiné zdroje všeho co používáme, tak aby to co nejméně zasahovalo do přírody. Chceme dceři ukázat jak je příroda krásná, mocná, ale i bezbranná.

Těším se na jaro! To bude totiž otevřen veřejnosti EKOPark u nás v Liberci. Prostor parku vzniká na ploše cca 10 000m2 pod taktovkou Stanislava Štastného. Líbí se mi, že byl při stavbě využit materiál, který se získal revitalizací prostoru. Vítám tento projekt, protože v centru Liberce chybí odpočinková zóna, parky, příroda...EKOpark však může nabídnout mnohem víc :). Hledala jsem místo kde budeme chodit s Růženkou na pikniky, hrát hry na louce aniž bych se bála střepů nebo odpadků a nebylo to "jen" dětské hřiště. Jsem natěšená na letní promítání, divadlo nebo workshopy. Chtěli byste spát v korunách stromů pod širým nebem? Já jo :)

Zajímavým nápadem jsou i "pracovny v přírodě", použití obnovitelných zdrojů energie na provoz parku, podpora místních farmářů a regionálních potravin=zdravých potravin. Jsem zvědavá i na různorodost  tzv.open stage, kde dostanou možnost umělci :). Vše pro podporu ekologie a snížení negativního vlivu člověka na přírodu! Že by vznik nové sobotní tradice, strávit celý den s rodinou v EKOParku?


Zdroj: http://liberecky.denik.cz/kultura_region/ekopark-otevre-sve-brany-jiz-na-jare-pristiho-roku-20151217.html





Foto via FB EKOPark

Zdroje informací:

EKOPark
Liberecký deník

6 komentářů :

  1. Taky sleduju a už se těším, až otevřou... Vypadá to moc zajímavě...

    OdpovědětVymazat
  2. Marti, to je kousek od nás. EKO park je super. S kočárkem tam, doufám, zamířím. Já ho znám spíš jen z pohledu ze stezky kolem řeky. Monča http://mishmash6.webnode.cz

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaši zprávu :)

TOP